måndag 24 november 2008

Rara barn! Eller inte!

Har ägnat dagen åt att packa och slänga massor med onödiga saker.
Nu sitter jag bara och väntar på att Micke ska bli klar i duschen så att jag kan gå och lägga mig (vi har duschen i sovrummet, ett till stort minus med det här huset) och ja, jag ska gå och lägga mig fastän klockan bara är sju. Jag har varit upp, inte mindre än 12 gånger i natt med min lilla underbara son. Klockan fyra när han ville ha välling (igen) kallade jag honom för ett ord som Micke senare översatte till: Glädjehus-barn! (Viktigt att påpeka att jag inte sa det så att Joel hörde det utan när jag var nere i köket och gjorde iordning välling samtidigt som jag avreagerade mig) Sedan vaknade vi 5.30 efter att jag fått gått upp två gånger till och stoppat i nappen.
Det hemska med sånna här nätter när man knappt får sova alls är att jag inte har några reserver att ta av heller, jag är redan helt slut och orkar med nöd och näppe släpa mig ur sängen de obligatoriska tre-fyra gångerna. När det sedan blir över tio så är det jobbigt.
Det ÄR rart med barn! Idag har dock sovit middag två gånger och varit jätte glad hela dagen så vi har hunnit packa mycket och lekt en hel massa.

Nu är Micke klar och jag tänker dyka i säng. Go natt!

//S***

Inga kommentarer: