söndag 2 november 2008

En mycket negativ dag

Tackar som frågar, jag mår utmärkt! Eller kanske inte!
Wilma har varit värre än någonsin idag och jag har varvat dagen mellan att skratta hysteriskt så att jag knappt fått luft och att gråta. Vet inte riktigt vad som är fel, ALLT kanske!
Positivt vs Negativt med detta råtthål till hus vi bor i.
Börjar med negativit eftersom jag känner på mig att den listan kommer att bli längt.
Jag HATAR:
  1. att vi måste elda med ved för att inte frysa ihjäl.
  2. att man knappt törs kliva ur sängen på morgon av rädsla för att frysa ihjäl.
  3. att det ligger skräp från veden i hela huset.
  4. att luftvärmepumpen gör så att hela väggen i sovrummet vibrerar och man omöjligt kan sova.
  5. att hallen ser ut som ett halvfärdigt renoveringsobjekt (vilket den ju är).
  6. att man förfrysen fötterna varje gång man passerar hallen.
  7. att inte ha något riktigt badrum.
  8. att inte ha något riktigt tvättrum.
  9. att inte ha någonstans att hänga tvätten.
  10. att det inte finns några förvaringsutrymmen.
  11. att sovrummet är ett enda stort tillhåll för all världens damm.
  12. att sovrummet är fult, kallt och dragigt.
  13. att de gamla oisolerade fönstren släpper in all kall-luft och gör så att det blir is på insidan.
  14. att det, när det blåser ute, drar på mig när jag ligger i sängen.
  15. att gården ser ut som en soptipp.
  16. att allt grus följer med in.
  17. att vi inte har något garage.
  18. att allt är halvfärdigt och inget är klart!
  19. att man knappt hinner duscha klart innan varmvattnet är slut.
Nu till den positiva:
Jag ÄLSKAR:
  1. att huset ligger just där det ligger, jag älskar våran lilla by och dess omgivning.
Jag GILLAR:
  1. att vi kan elda på flera ställen i huset. Det är hög mysfaktor, men det förstörs av att vi vintertid måste elda för att frysa ihjäl.
  2. vårat kök.
  3. att vi har vedeldad bakugn i köket.
  4. att huset är gammalt och har en viss charm.

Ja, precis som jag trodde vann negativt! Kan det ha någon inverkan på hur jag mår för tillfället. Det är liksom samma sak varje år när det går mot vinter och kyla. Då ångrar jag att jag inte gjort slag i saken och flyttat. Problemet är bara att jag inte vet vart jag skulle ta vägen. Just nu längtar jag efter en varm och skön lägenhet, där det alltid är varmt och saker som varmvatten och badkar är självklara!

//S***

Inga kommentarer: