tisdag 25 november 2008

Att aldrig sova

Jag tror att mina barn har en pakt:
Joel till Wilma: I natt orkar inte jag vara vaken. Om du håller dem vakna i natt så tar jag morgonen!

Varför kan de aldrig sova samtidigt? När den ena (Joel) för en gångs skull sover på natten (vaknar bara två gånger) så håller den andra (Wilma) låda istället. Och när Wilma för en gångs skull tar sovmorgon då vaknar Joel 4.30. Livet är bra härligt!
Wilma sover fortfarande och Joel stupade till sist av utmattning i vagnen. Själv tycker jag inte det är någon idé att jag lägger mig eftersom jag räknar stenhårt med att en av dem kommer att vara vaken inom fem minuter, vilket gör att jag bara kommer att bli på dåligt humör om jag lägger mig för att sedan bli väckt på en gång igen.

Dagens planer: Skjutsa Wilma till dagis, handla, laga mat, äta, packa medan Joel sover middag.
Om möjligt; lägga mig ännu tidigare än igår!
Vaknar varje natt med begynnande migrän och är livrädd att ett anfall kommer infinna sig precis lagom till helgen. Det skulle inte förvåna mig ett dugg!

Nedräkningen har börjat här, bara fem dagar kvar. Och massor med packning kvar att göra.
Dessutom börjar jag bli lite nervös eftersom sist när vi var till huset så hade ägarna inte fått ut alla sina saker heller. Det skulle dom ha gjort i förra veckan. Vi har inte hört något från dem heller, kanske de har varit sjuka eller haft andra förhinder eller så tar de det bara lugnt.
Värdens bästa mormor har köpt nya julgardiner till köket. Julpyntet är ju det första som måste upp. Inte för att jag älskar julen, och inte för att gillar att julpynta men Wilma skulle bli grymt besviken så det är bäst att plocka upp allt och i alla fall ha julgardiner i köket.
Annars tänker jag ta det lugnt med upp-packningen, det får ta den tid det tar.

Inga kommentarer: