lördag 1 november 2008

Äntligen Lördag

Wilma har redan checkat hos mormor, hon ska sova där i natt.
Joel sover middag i vagnen i vardagsrummet.
Och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Jag vet absolut vad jag borde göra, men jag har ingen som helst lust, så som vanligt hamnade jag här istället.

Har jobbat med B i två dagar. Igår var det fullt ös hela dagen så innan vi hann blinka var det kväll. Kollade lite på hockeyn med Micke men efter 2-0 målet gav Micke upp och vi bytte till en film istället. Micke sov som vanligt efter en kvart så jag bestämde mig för att också stämpla ut och knatade upp till sängen. Som tur var slog jag av ljudet på mobilen (på inrådan av Micke) annars hade jag vaknat typ 100 gånger av sms-signalen när Skåningen skickade hånfulla mess om hur mycket bättre Malmö var igår. Jo jo, skratta bäst som skrattar sist!

Morgonen har varit relativt lugn, Micke drog till jobbet så jag, Wilma och Joel har lekt. Klockan tio kom mormor och hämtade Wilma så nu är det bara jag och lilleman hemma. Så nu sitter jag som sagt här och vet att jag borde städa men jag VILL inte. Springer och kastar in ved med jämna mellanrum i vedspisen (attans i min låda vad kallt det är) och gruvar mig för hur jag ska överleva en vinter till i det här j***a huset! (Någon som har ett hus till övers?) och disskuterar äkta kärlek via sms med skåningen. Vad vi kommit fram till?

Ja säg det, inte ett smack mer än att vi har skillda uppfattningar, tror jag.

//S***

Inga kommentarer: