söndag 26 oktober 2008

Och en helt vanlig söndag

Har jobbat min första helg! Det gick, som Wilma säger: Galant!
Hade kul och det är inte särskilt långa dagar. "Dansken" är för himla rolig.
Dessutom fick jag beröm av en kund som tyckte att det var så roligt att jag var tillbaks. Inte mindre än tre klappar på kinden fick jag! Jättekul!
Numer är jag även ansvarig för "hundjävlarna" dvs Greyhoundracing. Jag fattar typ ingenting men har lyckats få in två av tre andelsspel. *stolt som f*n*

Joel har varit sjuk (igen) men är på bättringsvägen som tur är. I natt är första natten på hela veckan som jag och Joel har sovit en hel natt, med bara en pause för välling. Annars har sovit mellan två och tre timmar. Det är härligt! Wilma snorar och hostar lite så snart är det väl hennes tur och själv har jag djävulskt ont i ryggen.

Idag tog vi med Wilma på hockey, det var uppskattat! Fastän vi gick i periodpaus efter andra perioden eftersom lilla sessan gick upp 4.30 imorse. (Attans tidsomtällning)
Annars händer inte mycket. Allt rullar på som vanligt, Joel äter kattmat så fort han kommer åt och Wilma testar gränser och sina föräldrars tålamod dagligen.
Häromdagen sa hon: Tack, din dumma djävel!
Vad svarar man då?
Jag försökte pedagogiskt och fint tala om att man inte får säga så, men serru så säger dom på dagis! Jo då.

Nej, nu väntar lite småplock innan sängen kallar.

//S***

Inga kommentarer: