tisdag 21 oktober 2008

En helt vanlig onsdag

Har jobbat förmiddag idag och ägnat den åt att röja på jobbet. Vi ska nämligen få renoverat, vilket betyder att ALLT måste ut. Jisses, vad mycket bröt vi har kastat!
Nu har jag ont i ryggen och väntar på att söta, lilla Wilma ska somna. Hon ligger i sängen och kommer på alla tänkbara anledningar till varför hon inte kan sova. Men trägen vinner och någon gång kommer hon väl att tuppa av.
Joel stöp ganska direkt och sover så sött.

Annars har det inte hänt mycket, vi jobbar, möts i dörren och sover. Eller rättare sagt; vissa sover. Jag försöker sova men den lille är fortfarande lite stökig om nätterna så det blir lite si och så med sömnen. Det börjar kännas som om jag närmar mig zombie-stadiet igen. I natt var jag så trött att jag började gråta när han vaknade, vilket gjorde att han blev knäpptyst, drack sin välling och snabbt somnade om igen. Kanske ska prova om det funkar i natt igen?

Igår brände sig den lilla stackaren på vedspisen. Jag stod i duschen när jag hörde ett illvrål och undrade lite snabbt: vad gjorde Wilma nu tro? Men hon var oskyldig.
Nu tittar har lite misstänktsamt på vedspisen, speciellt när katterna hoppar upp på den (när vi inte har eldat) Man riktigt ser hur han funderar: Hur kan de gå där utan att göra illa sig?

Nej, nu väntar disken och sedan sängen. Natti

//S***

Inga kommentarer: