tisdag 28 oktober 2008

Nedräkningen har börjat

Har skjutsat Wilma till dagis där en överaskning väntade för alla barn. Tyvärr hann jag aldrig se vad det var. Ska bli spännande att höra när hon kommer hem.
Våra två små gull fortsätter att vakna 4.30 på morgonen, det är så härligt så! Men idag låg Wilma kvar och lyssnade på cd till 6.15. Alltid något! Även om man inte kunde somna om själv.

Just nu fixar jag lunch till lilleman, som sover men beräknas vakna snart. Tvättar dagens tredje maskin och ska sedan ta itu med förberedelser av kvällsmaten. När Micke och Wilma kommer hem ska vi ta och städa lite, det är mer än behövligt vill jag lova.
Funderarde en stund på att lägga mig på soffan medans Joel sover men har kommit fram till att han nog vaknar snart och då blir jag bara sur om jag precis har hunnit somna så jag hamnade här istället. Har dessutom en väldigt snäll och trevlig sms-konversation med mina arbetskamrater där orden "duktig idot" och andra trevliga ord förekommer flitigt. Tur man inte har tråkigt.

Efter en månads duktigt kämpande (med bara något enstaka fusk och återfall) visar vågen -4,5 kg. Inte illa! F*n vad jag är duktig, om jag får säga det själv. Nu gäller det bara att hålla i!
Alla framgångar kommer jag naturligtvis att skryta med här, men hör ni inget mer så snälla! Bespara mig frågorna. Då betyder det att det inte går bra längre och att jag inte vill prata om det. =)

//S***

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur har du gjort för att gå ner så mkt?? jag har provat med allt, känns de som men de e inget som funkar :S Lycka till i fortsättningen :D

Sara sa...

Låter bli allt vad godis och fikabröd heter. Försöker gå ut och gå så ofta jag kan. Äter mycket grönsaker och mellanmål med frukt varje dag. (Det är så jävla tråkigt) Och jagar två ungar hela dagarna. =)