torsdag 16 oktober 2008

Har nyss lämnat av Wilma på dagis, som ska ta dagisfoto idag. Hon var ren och nykammad när vi åkte men på något vis hann hon smutsa ner klänningen innan vi kom fram. Fråga mig inte hur!
Ja ja, det får duga. Det var väl inte hela världen.

Joel sover en stund, tvättmaskinen är inne på sin andra omgång och jag känner mig för ovanlighetens skull ganska pigg.
Igår däremot var jag inte pigg, stod på jobbet och växlade mellan rena skrattanfallen och hysteriskt fnitter. Sen blev det ju inte ett dugg bättre av att Mattias verkade vara på toppenhumör och inte kunde låta bli att komma med lustiga kommentarer hela tiden, pika allt och alla och driva med stammisarna hela dagen.
Dessutom gjorde hann ett allvarligt försöka att bränna ner hela huset!
"Sara, kan du kolla mitt ris? Jag tycker det luktar lite bränt?"
Lite bränt? Jo, det brukar göra det, när man vrider på fel platta och den plattan råkar vara viloplats åt en platsburk!
Kanske var det därför vi var som vi var igår? Höga på ångorna av bränd plast.
I alla fall så fick vi vädra hela dagen, alla kunder hostade lite diskret vilket gjorde att jag inte kunde hålla mig för skratt.
Ja, kul hade vi i alla fall.

//S***

Inga kommentarer: