onsdag 10 september 2008

Sjuka barn och nattvak

Jo, tiden under detta inlägg stämmer förmodligen, kl är 00.40 och jag är vaken. Inte av fri vilja, det ska medges, det är ytterst motvilligt men jag har tyvärr inget val.
Sen i lördags har det varit si och så med somnen i den här familjen.
Wilma vaknade på lördag morgon med hög feber som bara steg och steg. Idag har hon varit feberfri men har ont i huvudet och går runt med axlarna uppdragna till öronen och vägra vrida på huvudet, hon vrider hela kroppen istället.

Joel har fyra små "bissingar" (tänder) som är på väg upp samtidigt och gör att han inte kan sova så bra. Och nu på kvällen har han dessutom magknip, därav min nattvaka. Just nu ligger han i vagnen och har sovit i tio minuter, men jag tänker vänta en stund till innan jag tar med honom upp till sängen, jag har gjort några försök redan.
Wilma ligger i sin säng och hostar och frustar, imorgon blir det nog ett samtal till farbror doktorn om hon fortfarande har huvudvärk och hostar. Det är rart med barn, speciellt när dom är sjuka.

Två positiva saker dock: Wilma har inte ätit något på tre dygn, vilket har lett till att hon har slutat med välling. Dessutom har hon ingen ork över till ilska.

Nej, nu har banne mig sovit i snart 20 minuter, om vi ska ta och göra ett flyttförsök så att jag får krypa ner och läsa en stund. Undra hur många rader jag hinner innan John Blund hittar mig?


//S***

Inga kommentarer: