fredag 5 september 2008

Nyklippta flickor



Snygg kille i jeans.



Undrar om katten tål lite stryk?

Jodå, det gick bra. Provar igen!


Jag blir så sur när jag läser alla bloggar med påhopp mot Angelina Jolie och Brad Pitt. Varför i hela friden tycker alla människor att Angelina måste vara dum i huvudet för att hon är så vacker. Själv tycker jag att hon verkar vara både smart och framgångsrik. Hon kan ju inte vara helt bakom flötet, det har ju onekligen gått rätt bra för henne. Dessutom har jag svårt att tro att FN skulle utse henne till ambasadör om hon vore helt väck.
Att hennes filosofi om att rädda jorden går ut på att adoptera ett barn från varje världsdel kan man ju disskutera. Men är det inte bra att någon som har råd, tid, lust och ork tar sig an dessa barn då? En sak är ju säker: De lär ju få det bättre hos familen Jolie/Pitt än om de inte blev adopterade.
Idag hade Aftonbladet en
artikel som handlade om att Angelina har fått förlossningsdepression och kommentarerna till denna var av typen "som man bäddar får man ligga", "kan man få annat när man har så många barn". Men ingen har tydligen tänkt på att en förlossningsdepression inte beror på hur många barn man har, man kan lika gärna få det vid sitt första barn. Att man sedan har fyra små barn till, förutom de nyfödda hjälper säkert inte saken men har som sagt inget med derpressionen att göra.

Nu till något helt annat:
Wilma: Gissa vad det här för färg!
Johan: Jag vet inte. Hjälp mig. Säg första bokstaven.
Wilma: Det börjar på blå!
Johan: Då gissar jag på......blå?


Ännu något helt annat:
Lovade Micke att jag skulle länka till
denna sida.
(Jag kommer inte att bli förvånad om ingen annan än Johan förstår humorn i den)

För övrigt börjar jag jobba den 3 oktober. Ser faktiskt fram emot det. Ska bli skönt att umgås med vuxna några dagar i veckan. Även om jobbet ju kunde vara roligare.
Joel har fått hostmedicin så vi hoppas på att få sova i natt. Äntligen!
Sov gott (det hoppas vi få göra)

//S***

Inga kommentarer: