tisdag 30 september 2008

Krigszonen


Eftersom vi inte hade något särskilt på schemat idag passade jag på att ta med Joel till mitt jobb för att hälsa på Lena som jobbade sin sista dag idag. Tråkigt när någon som man kommer så bra överens med på jobbet får sluta, men sånt är livet. Tyvärr är det ju inte jag som bestämmer vilka som jobbar där, då hade personalstyrkan sett helt annorlunda ut ;)
När vi kom hem igen var det som att kliva in i en krigszon. Det är helt otroligt hur två små barn kan lyckas ställa till det på bara två timmar, speciellt som den ena inte ens kan gå.
Joel var smått chockad av röran, men bestämde sig för att det gick utmärkt att fortsätta leken på egen hand:

VA? Ska du ha bildbevis?

Ett näst intill tomt köksbord kan på bara några minuter se ut så här.

Efter lite lek, mat, välling och en stund till av lek stupade han till sist och jag har röjt ihop den värsta röran. Nu är det bara att vänta på yrvädret så att hon och jag kan åka och handla.
Och så den eviga frågan: Vilken dag är det här mamma? (Håller upp ett finger i luften)
"Tisdag" (Alltid svara vilken dag det är just idag)
"Vilken dag är det här då? (Håller upp ett annat finger)
Så fortsätter det ända tills vi kommer till torsdag.
"Då ska jag och Lisa åka och bada. ÄNTLIGEN!" "Kom ihåg att du inte ska följa med".

//S***

Inga kommentarer: