onsdag 24 september 2008

Jag ljuger så bra

Dagens i-landsproblem, dag 2:
Ska jag vara vaken och kolla på Persbrandt ikväll kl 21-22 och vara ännu tröttare imorgon?
Eller ska jag strunta i det och försöka få lite skönhetssömn?
Idag väljer jag det senaste. Igår valde jag det första och det var inte bra, varken för mig eller för min omgivning.
J***a dvd-fjärrkontroll som har valt att gå sönder just nu så att jag inte kan spela någonting.

Vi har skaffat barnflicka! Och det mest fantastiska med det hela var att båda barnen fullkomligt älskade henne på en gång.
Wilma var lite tveksam först och konstaterade att hon nog inte skulle våga säga "hej", för att sedan gå raka vägen fram till Lisa och säga:
"En annan dag ska du och jag åka och bada. Och sen ska vi....bla...bla...bla"
Ja, hon var verkligen blyg.
Wilma hade så roligt att hon inte riktigt vet om hon har tid att gå till dagis imorgon, eftersom jag råkade avslöja att Lisa kommer imorgon också. Jag räddade dock situationen med att säga att Lisa kommer när Wilma har slutat dagis, så hon hinner lungt gå dit och leka först. Hysch! Inte skvallra!

Fridah: Micke hälsar att han idag har bakat NEGERBOLLAR. Vi andra som är lite mer solidariska väljer att kalla dem EG-bollar.

//S***

1 kommentar:

Anonym sa...

Hälsa tillbaka att jag inte vet vad det är för något. Hade han bakat chokladbollar hade jag frågat om det var gott.