onsdag 17 september 2008

Avundsjuka

Jag är för tillfället inne i en period när jag är fruktanskvärt avundsjuk på mina vänner som av någon anledning inte skaffat barn än! Gud, vad skönt det skulle vara.
Inte för att jag önskar undan mina barn, jag önskar bara att jag inte hade skaffat dem riktigt än, eller kanske aldrig!
Det finns människor som trots sömnbrist, tre-års trots och bebisar med tänder på väg, inte klagar ett enda dugg. Sånna människor finns till för att befolka jorden. Jag tillhör tyvärr inte de få utvalda!
Eller har jag bara sovit för lite, har för ont i huvudet, värk i rygg, axlar och nacke och känner mig som en levande död? Kanske känns det bättre om typ 100 år när de små har flyttat hemifrån.
Jag vill bara sova och precis det tänker jag göra nu, för nu har de små skitungarna somnat.

//S***

Inga kommentarer: