fredag 12 september 2008

I´ve said it before - Life´s a bitch and then you die!

Wilma har lunginflammation, vi spenderade hela eftermiddagen och kvällen i Onsdags på akuten i Falun. Det var härligt, speciellt eftersom jag bara sovit tre timmar natten före. Men vi överlevde och nu bråkar vi tre gånger om dagen eftersom hon absolut inte vill ta medicinen. Det värsta är att jag förstår henne - den smakar.....bajs! (Inte för att jag har smakat, bajs alltså, men jag kan tänka mig)
Joel har fått en av sina fyra tänder som är på gång och är ständigt gnällig och lite små sur, vilket gör att hans storsyster spårar ur i hundratjugo.
Diskmaskinen är trasig och jag har idag diskat tre gånger om jag inte räknar alla gånger jag har diskat nappflaskor (veckans I-landsproblem). Man blir faktiskt bortskämd med diskmaskin!
Jag är (hör och häpna), för att uttrycka det milt, skit-trött! Undra när jag ska känna mig som en människa igen?
Mormor sitter just nu med Joel och försöker få honom att somna men idag verkar det vara tji! Tur att mormor är utrustade med extra mycket tålamod.

Nu ska jag gå upp och kolla om den lilla arga människan somnade, hon var nämligen enligt egen utsago inte alls trött, hon bara grät den senaste halvtimmen för att det var så kul!
Jo, hon sov.

Och nu ska jag ta itu med lite ihopröjning här. Ha det så gött!

//S***

Inga kommentarer: