söndag 31 augusti 2008

Söndag

Bara ca tre timmar kvar till läggdags =)
Dagen har varit extremt lång, men jag har hunnit med mycket. Sex burkar äppelmos (skalning, delning och kokning) fyra tvättmaskiner, kollat igenom alls vinterkläder, städat ur alla byråer, hjälpt Micke att städa ur vedboden lite, förberett kvällsmaten och morgondagens mat plus lite annat smått och gott.
Imorgon funderar jag på att ta en tur till biblioteket med min lilla läslus. Hon har tjatat länge om det, men det blir liksom aldrig av. Varför vet jag inte, jag gillar bibliotek!
Igår var vi till Sågmyra och tänkte fynda lite, men det var en total besvikelse. Det var ju absolut ingenting. Hade varit totalt bortkastat om det inte vore för den goda maten på vi åt på herrgården. Prova den om ni har vägarna förbi.
Dessutom mötte vi Fridah, Lisa, Smulan och Kate där.

Idag har Wilma checkat in hos mormor. Konstigt att det kan bli så tyst och lungt när en liten människa försvinner. Beror det kanske på att den lilla människan har en egen vilja som är betydligt större än hennes förstånd? Hon spenderar större delan av dagarna med att vara arg som ett bi!

//S***

Inga kommentarer: