tisdag 26 augusti 2008

Hemma igen.

Fuska? Jag?

Joel spelar också mini golf på Åland

Eftersom det inte var badväder ute fick man ta det som fanns.

En nöjd liten kille.

Wilmas konstverk - ett troll

Glad och nöjd som alltid

Hela familjen Roynesson vid postbryggan på Ekerö.

Va? Tog du kort på det där?

Joel och mormor kolla på utsikten från stugan.

Så här snygg kan man bli när man äter.

Älskar att bada.

Wilma lyssnar på musik.

Wilmas stora passion i livet -traktorer! Tänk att de hade sånna på Åland!

Varför har ni stängt in mig här?


Som ni säkert har räknat ut så är vi hemma igen efter en vecka på Åland.

Väderrapport: Mest mulet, regn och rusk, åska (som ledde till strömavbrott i fyra timmar) men även lite solsken.
Vi hade det rätt trevligt, mest skönt var det att komma bort ett tag. Även om vädret som sagt kunde ha varit lite bättre, sängen lite bredare, utbudet av saker att göra lite bättre. Bristen på saker att göra och regnet ledde till att vi spenderade inte mindre än tre dagar i Mariehamn, som för övrigt består av ungefär två gator. Bra jobbat!
Kontentan: Vi ska aldrig åka till Åland igen.

För tillfället håller jag och Joel på att återhämta oss från varsinn förkylning. Typiskt! Det är mycket snor, host, hack och dåligt med sömn.
Jag har under semestern haft massor med tillfällen att tänka: Det ska jag blogga om! Men nu kommer jag knappt ihåg vad det var, så det var nog inte så intressant.
Jo! Jag hittade ju en tidning i stugan där vi bodde (vet inte vad det för en) men de hade ett gör om mig repotage med Linda Skugge, som tyckte att hennes klädstil var för bedrövlig. För många barn och för lite tid hade lett till att hon helt tappat intesse för kläder och heller aldrig hade tid att handla. Åh, vad jag kände igen mig! Jag känner mig också som en gammal förstenad tonåring som går kring i samma kläder år ut och år in. Eller rättare sagt: Kläder köper jag nya, men det blir alltid samma sak; t-shirt, byxor, jumpaskor. Men jag har som sagt varken ork eller tid att göra något åt saken. Vad spelar det egentligen för roll när man i alla fall bara är hemma med en liten människa som kräks?
Igår kväll när jag låg och läste stod det ungefär så här i en mening:
"man kunde lätt se att de flesta av möblerna var inköpta på Ikea och hopskruvade med en insexnyckel"
Va? tänkte jag. Vad fan är en insexnyckel? Heter det inte insektsnyckel?
God dag yxskaft!
Frågade maken vid frukost imorse. Jo, det heter insexnyckel för att den har sex hörn liksom. Smart!
Så bevandrad i det svenska språket men är. Man lär så länge man lever och man lär mycket genom att läsa.
Igår gjorde jag även ett nytt försök att uppdatera mig i vad som händer i kändisvärlden (har än en gång läst skvallertidningar, det blev rätt många på Åland) och tänkte ge Blondinbella en ny chans. Men jag gav upp efter att ha läst ett par inlägg och tänkte att jag provar Linda Rosings blogg, som jag också läst mycket om. Samma resultat! Är jag för gammal eller? Jag är inte ett dugg intrsserad av att läsa om hur de spendrar sina dagar.
Men efter lite funderingar kom jag fram till att det kan ju inte vara så att jag är för gammal heller. Jag är ju jämngammal med Rosing på ett ungefär, men är inte ett dugg intresserad av vad som händer i hennes liv. Vad som däremot är intressant, är vad som händer i den här tjejens liv: http://indiepopochskit.blogg.se/
Det är så roligt att läsa din blogg Fridah! Intressant, roligt, lättläst!
Order: Läs den!

Nej, nu orkar jag inte "babbla" mer.

//S***




Inga kommentarer: