måndag 11 augusti 2008

Efter lite vila i helgen, när Wilma har sovit hos mormor (igen) och jag fått två väl behövda sovmorgnar på rad börjar mitt humör kännas lite bättre. Och ännu bättre känns det när jag tänker på att det nu bara är några dagar kvar tills vi åker till Åland. Wilma har järnkoll:
-Den är tummen är Lördag, mamma, då åker vi till Åland (Håller upp tummen med ena handen)
-De här är andra dagar, vad heter de nu igen? (Håller upp andra handens fem fingrar)
-Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, menar du?
-Ja, så många dagar är det kvar tills vi åker till Åland.

För övrigt har jag, Joel och mormor varit och handlat allt som ska med idag. Utom Joels välling, eftersom det tydligen har blivit fel i receptet och apotektet inte kan ta några egna initiativ utan jag måste ringa och få ett nytt recept (igen), så det får Micke hämta i Leksand istället. Annars är allt klar.

Just det.... jag blev getingstucken idag! F*n vad det är synd om mig!
Nu kommer Wilma hem, mormor har hämtat idag och jag ska ut och klippa klart gräste mellan skurarna (måste klippas innan vi åker, det är redan typ en meter högt) med gräsklipparen som Micke har mixtrat med så den låter som ett reaplan. Håll tummarna för att den håller!

//S***

Inga kommentarer: