onsdag 6 augusti 2008

Ny dag, som faktiskt började riktigt bra. Jag och Wilma höll sams hela morgonen och lämningen på dagis gick galant. Joel passar på att sova lite, och jag tänkte först att jag skulle..... göra en miljon saker, som att plocka ihop (mest makens saker), bädda rent i sängarna, tvätta och massor med annat. Men jag har under natten kommit fram till att eftersom jag är den enda som lyfter ett finger för att hålla någon form av standard både ute och inne så tänker jag gå i strejk!
Få se hur länge det vara.

Som vanligt är vi i konflikt med dagis, den här gången är det lite lättare eftersom surtanten har slutat. Nu har vi medhåll från en av personalen men väntar på att höra vad ledningen säger.
I våran kommun har de bestlutat att alla barn som har föräldralediga föräldrar ska vara på dagis samma dagar och samma tider. Vilket inte passar oss ett dugg. Det kommer göra att Wilma ska vara på dagis när pappa här hemma och tvärtom. Vad ska vi då med dagis till?
Ta hem ungen då, tänker ni nu. Det har vi faktiskt funderat på, men eftersom det inte finns några barn i närheten här så har hon ingen att leka med på dagarna och hon behöver träffa jämnåriga. Hon har gjort sånna framsteg sen hon började på dagis, socialt, hur hon umgås med andra barn (det har även varit ett stort problem att lösa på dagisfronten och vi har äntligen lyckats komma överens med alla parter, orkar inte dra den historien nu).
Så visst ska hon få vara på dagis, men när ska hon träffa sin pappa då?

Nej, nu har jag varit och stoppat i nappen säkert tio gånger så nu ger jag upp det här. Vet inte vad jag har skrivit egentligen när jag blir avbruten hela tiden. Går och fortsätter min strejk i stället. See you!

//S***

Inga kommentarer: