tisdag 29 juli 2008

Gårdagen och dagens planer

Igår var vi till tomteland med mormor.
Wilma var rädd för typ allt. Tomten var farlig, tomtenissarna var farliga och värst av alla var nog den snälla häxan. Nej, trollbarnen som låg i sin säng var värst, de vågade hon inte ens titta på.
Som vanligt glömde jag kameran hemma så det blev inte ett enda kort. Får vänta tills mamma skickar in sin lilla engångskamera på framkallning.
Vi tittade på djuren, åkte häst och vagn (vilket Wilma älskar), hon provade att köra båt men ville kliva ur på en gång, det var för läskigt.
Joel var vaken i stort sett hela tiden, men var glad och nöjd ända tills vi var nästa hemma. Då blev det för varmt i bilen och vi fick lov att stanna. Annars gick det hur bra som helst och det var riktigt roligt. Nu väntar Wilma med spänning på nästa äventyr, som jag tror blir Säterdalen.
På väg hem bestämdes att Wilma skulle sova hos mormor, vilket var otroligt skönt.
När Joel somnat skönk jag ner i soffan och kollade på Tomb raider (jag vet, hundra år efter att alla andra sett den). Men jag har aldrig sett den, såg början på tv för ett tag sedan men orkade inte se klart, så jag "beställde" den av våran egen filmleverantör Johan. Tack Hoa!
Såg klart hela filmen, försökte kolla Blondinbellas blogg men det gick inte, så det har jag gjort nu på morgonen. Nej Fridah, jag förstår inte heller vad det är som är så speciellt! Kan det bero på att vi inte är två bortskämda trendslavar från Stockholms innerstad?

Min sovmorgon gick om intet. Joel vaknade när Micke startade bilen 5.20 imorse (öppet fönster) men låg kvar i sängen och somnade om strax efter 6, då kom katten och skrek att den ville gå ut. Så jag gav upp, gick ner, åt frukost och läste ovan nämnda blogg.

Strax före sju vaknade lilleman som nu sover igen i sin vagn. Han har nog mycket sömn att ta igen från igår.

Funderar på att kolla på Tomb raider 2. Inte för att ettan var så bra som jag trodde.
Men för att det finns två saker jag inte klarar: Jag kan inte sluta se en film mitt i utan att se klart den och inte sluta läsa en bok hur dåliga de än är. Jag måste läsa/se klart! Så nu måste jag "plåga" mig igen 2:an också.
Ska bara messa mormor först och se hur tidigt de vaknade. Klockan 10 kommer Sessan och mormor hem eftersom vi är hästvakt idag. Hästarnas ägare är i Rättvik på crusing så idag har vi jobb. Mellan jobben ska tänker vi gå till sjön och bada och jag ska till och med försöka ta med kameran idag.
Nog för denna gång!

//S***

Inga kommentarer: