måndag 21 juli 2008

Dag 1 - Etapp 1 avklarad

Första etappen av dag 1 är övklarad, galant!
Morgonen var det jag hade gruvat mig för mest, innan vi kom iväg till dagis. Eftersom Prinsessans humör brukar krascha så fort man vill att hon ska vara lite tyst så att lillebror kan somna så hade jag förberett mig på en helvetesmorgon.
När maken har varit hemma har han tagit lilleman i vagnen och gått ut, vilket var uteslutet idag eftersom vi var själva hemma. Men peppar, peppar, hon var så lugn och snäll och lilleman somnade och sov sin halvtimme.
Sessan klädde på sig, åt frukost och vi åkte till dagis utan problem.
Prinsen somnade igen nästan på en gång när vi kom hem och ligger just nu, två timmar senare, och mornar sig i vagnen.
Jag har hunnit plantera om en blomma, flytta den, ätit lite mellanmål och tittat på en hel film.

Nu ska vi göra iordning något att äta och sedan bär det av till dagis igen för att hämta storasyster. Gissar att hon vill till bondgåren:
"Vi åker raka vägen till Lotta, utan att stanna hemma" brukar det låta.

Nu låter det i vagnen! Måste upp och äta lite, sedan träna på att sitta och krypa.

//S***

Inga kommentarer: