tisdag 22 juli 2008

Dag 2 - Inget av vikt att rapportera än

Jag är faktiskt ganska nöjd med resultatet på den här bloggen än så länge, igår hann jag till och med blogga två gånger. Inte illa!
Morgonen gick riktigt bra idag också. Sessan vaknade ganska pigg och utvilad men lite hängig för hon trodde att hon hade kissat i sängen, vilket visade sig vara fel när jag skulle gå upp för att bädda rent. Besparade mig lite arbete.
Lille mannen vaknade 5.30 efter en god natts sömn, bara sitt sedvanliga mål mat under natten.
Middagssömnen har det där emot inte varit mycket med idag. Tror att han känner på sig att mamman vill att han ska sova, så att hon också får vila. Nu sover han dock, men då är inte stor idé att lägga sig själv eftersom vi ska hämta syrran snart. Får väl väcka den stackaren idag också.

Micke ringde hem strax före lunch och talade om att de har ringt och sökt honom från ett jobb i Skåne (närheten av Malmö tror jag) som han har sökt. Jag ska INTE flytta till Malmö! Hehe!
Men det var häftigt att de har ringt i alla fall. Mer om detta när han har pratat med dem och jag fått veta lite mer.

På tal om ingenting så måste jag återge ett litet samtal som jag hade med ungarnas kusin Lucas 4 år förra veckan. Lucas pappa hade åkt för att handla mat och jag, Wilma, Joel och Lucas var ute på deras gård och lekte. Eftersom Joel tyckte att det dröjde lite för lång tid och ville ha mat på en gång bad jag L och W att följa med mig in så att jag kunde ge J mat. På detta svarade Lucas:
-Ge honom lite grus, det fick jag av min mamma och pappa när jag var bebis!
Jo då, det lät som ett gott alternativ, varför tror jag honom inte?

//S***

Inga kommentarer: