söndag 27 juli 2008

tomteland

Åh, vad härligt det vara när åskan dundrade loss och regnet bara öste ner. Satt på altanen på bondgården med Lotta, som är lite åskrädd så jag stannade och höll henne sällskap tills Anders kom hem. Sedan fick Micke ta bilen för att komma och hämta mig.
Nu är luften så mycket skönare att andas.
Här har inte hänt särskilt mycket, vi lullar på, men imorgon bär det av till Tomteland. Wilma ska kolla in var tomten bor, det har mormor lovat ända sen i julas när Wilma blev livrädd för tomten och satt i pappas knä och darrade. (Att det sedan var Lottas son Martin som var tomte, det upptäckte hon aldrig. Ibland är barn lättlurade)

Igår firade vi bröllopsdag med.....
att gå och lägga oss!
Joel ville inte sova igår, det var för varmt för den stackaren. Till sist somnade han i vagnen i köket där det var lite svalare. När han väl sov så stupade vi i säng och sov!
Jag som hade köpt ost och kex. Få se om vi orkar idag. Just nu är jag för mätt och börjar dessutom bli trött. Funderar på att lägga mig i sängen och läsa........Klick. Fick den av mamma idag. Måste ju hålla mig med i skvallret. Man vet att man är off när man inte ens känner igen hälften av kändisarna i tidningarna. Vem är till exempel Blondinbella? Sanningen om sexövergreppet står det på framsidan av Klick och jag vet inte ens vem människan är. Hjälp!
Japp, det ska bli spännande!

Annars har jag just läst ut Hinsehäxan av Lillemor Östlin, men jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker än. Boken var jättebra och ärligt skriven. Men jag vet inte om jag ska tycka synd om henne (fast hon skriver att hon inte har skrivit boken för att få sympati) eller om jag ska tycka att hon är modig som ger ut en så ärlig bok om sitt liv. Bra var den i alla fall. Läs den!

Dagens betyg: Tack vare mormor; kanonbra!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott till er bröllopsdag! Idag satt jag faktiskt och kollade igenom kort från när vi var hos er och ni precis hade gift er.

Blondinbella är en 17-årig brud från Stockholm som har Sveriges största blogg. Hon shoppar för 10000 i månaden. Hon är vad vi år 2005 hade kallat trendslav. Värsta sorten.

Sara sa...

Tack för upplysningarna. Jag läste om henne igår kväll men blev inte så mycket klokare på vem hon egentligen var. Forstod bara att hon måste vara en riktigt trendslav.

Anonym sa...

Varsågod, fast jag skrev fel. Jag menade 10000 i VECKAN. Hennes blogg finns på Blondinbella.se och jag fattar inte alls hur den kan ha blivit så hypad. Gör du?

Sara sa...

Hur i hela friden har man råd att shoppa kläder för 10000 i veckan? Det gör jag inte av med på kläder på ett år!