söndag 20 juli 2008

Efter vissa klagomål på min förra blogg (dels att jag aldrig skrev något, dels att den såg tråkig ut) så bestämde jag mig för att så att säga börja om på nytt. Därav detta byte av blogg.
Så får vi väl se hur resultaten blir, jag tänker inte lova någonting.

Idag har vi inte gjort något särskilt alls, det har varit en lång och ganska tråkig dag som vanligt.
Dagarna här börjar i tid, idag kl 4.20 då den lilla Prinsen bestämde att det var morgon.
Är man sex månader gammal så får man inte ha så stora krav på dygnrytmen. Ändå är våran lilla Prins extremt duktig på att sova på nätterna. Han har alltid, sen vi kom hem från BB sovit hela nätterna och bara vaknat för att äta för att sedan somna om på en gång igen.

Strax före sex vaknade sedan Prinsenssan men somnade om och sov till 6.30 efter lite övertalning.
Efter ett litet besök på våran bondgård, där Prinsessan mockade åt hästarna, var det dags för lunch och sedan kom mormor och räddade våran dag.



Imorgon börjar, till min stora förskräckelse, maken att jobba igen efter semestern.
Jag vet inte hur jag ska stå ut med denna tre-års-trotsiga, hemska lilla djävul till Prinsessa.
Hon är helt enkelt hemsk att ha att göra med. Jag håller på att bli tokig och då har ändå maken varit hemma nu i tre veckor så vi är två som kan hålla ihop mot alla skrik, slag och svordommar.
Jodå, hon svär! Och slåss! Men värst är skrikandet. Man kan bli tokig. Och den lilla stackars Prinsen, han får nästan aldrig sova ut på dagarna, för han blir alltid väckt. Så han är sur och gnällig, vill bara bli buren hela tiden. För lite rädd för det där monstret han har till syster är han. Ibland i alla fall, när hon skriker. Vilket hon de senaste dagarna har gjort för jämnan. Jag har skavsår i öronen.
Maken började i syfte att straffa henne skriken ta bort en leksak varje gång hon skek och lägga den i påse, som han har sagt att han kommer kasta när den är full. I början var det effektivt som tusan men idag har humöret gett vika igen.
Tur att hon ska på dagis en stund i alla fall så att man får pusta ut lite.



För övrigt inget att rapportera. Jo förresten, maken har klippt häcken! Den ser ut som, ja jag vet inte riktigt. Antagligen kommer grannarna tro att han var full när han gjorde det! Den ser bedrövlig ut!



//S***

Inga kommentarer: