tisdag 21 september 2010


Wilma stavar och stavar, hela tiden och med hjälp av allt!




Joel, helt på egen hand, i Anders traktor!
Ibland är livet Perfekt!




Krusat hår!


Krusat troll! :)

Kom nyss hem från dagis, provade massor med kläder till barnen och sedan somnade Joel i soffan efter att ha beklagat sig över sitt öra igen. Imorgon blir det den härliga vårdcentralen igen!! Efter den senaste tiden känner jag inte så stort förtroende för vårdcentralen här i Gagnef. Det som vårdcentralen så stort sa var Candidasvamp visade sig vara influensa bakterier!!
Och nu går jag på penicillin, modell extra-strak och känner mig ännu mer vissen än förrut. Men om tio dagar, då kommer jag må prima, det är jag övertygad om. Läkaren i Falun var lite förvånad över hur vårdcentralen hade skött det, när det faktiskt var så enkelt som att ta en sänka och där se att den var för hög, vilket tyder på en infektion. Sen var det liksom bara att ta reda på vad det var som orsakade det. Tänk så enkelt det kan vara.
Fick brev idag från hudkliniken i Falun också, Wilma är uppsatt på listan och ska få komma om tre månder. Sånt accepteras inte, så den här mamman ringde, och nu är hon uppsatt på återbudslistan och de ringer så fort de blir ett återbud. Får duga!

Imorgon ska vi till Falun igen, denna gång till dietisten. Stackars mina barn som får springa hos läkare hela tiden. Veckan efter är det Joels tur att åka och kolla sin mjölkallergi, Wilma som ska ta prover och sedan tror jag att det bara är jag kvar, som ska till Skönvik. Ja, vi är andrahandssortering. Tur att pappan är en sån pudding! (Enligt honom själv)
Men vi börjar med vårdcentral och Joels öra, dietistbesök i Falun och utvecklingssamtal på dagis, imorgon. Studierna blir nog lite åsidosatta den här veckan, men det är jag ju van vid.

Inga kommentarer: