onsdag 15 september 2010

Imorgon blir en fullspäckad dag! Lämna Joel på dagis, åka till Falun med Wilma för besök hos dietist och sedan till Allergimottagningen för provlämning, sista dagen imorgon. Sedan blir det sen lunch i Falun för mig och Wilma, gissar på att hon kommer välja McDonalds!
Hem och hämta Joel för att sedan invänta Micke som har turen att vara bortrest på kurs! Hoppas han kommer hem utvilad och pigg, för jag är det definitivt inte. Är trött och stressad, som vanligt.
Nu ska jag göra tidigt kväll här, barnen har äntligen somnat, med lite hjälp från mormor gick det till sist även om ingen av dem verkade vara särskilt intresserad av att sova idag trots rödrosiga kinder och eviga gäspanden.
Har förresten varit på utvecklingssamtal med Joels fröken idag. Inget trots på dagis, snäll liten kille som kan tjuvnypas ibland. Men såååå duktig att prata och sjunga, kan ord som han inte borde kunna, som "höbal", "skördetröska", "gripklo", "hövändare" och mycket annat och dessutom vet vad de betyder.
Jag undrar var han kan ha lärt sig de orden??

Idag upplyste han förresten mig om två saker:
1. Det är så här många poliser i Pippi (håller upp två fingrar). Det är lika många som jag är många år!
2. Jag är stor fastän jag är liten ändå!

Inga kommentarer: