torsdag 9 september 2010

Joel återhämtade sig snabbt, efter en dags vila var han i sitt essä igen, full fart!
Nu har turen kommit till våran otursförföljda Wilma som vaknade i morse och var helt knottrig på nästan hela kroppen. Som om hon inte hade nog med sina andra utslag som ingen vet vad det är. Åter en dag på cykelverkstan och som vanligt samma svar: nej, vi vet inte. Det här besöket följdes dock upp av återbesök på måndag för att se om det blivit bättre av de salvor vi fick hämta på apotektet. Eller hämta och hämta, vi fick naturligtvis betala för dem, också! Undra hur många tuber med olika medel vi har nu? Jaja, någon ska väl försörja de anställda på apotektet också, och den här familjen (med undantag från pappan) försörjer helt klart en, om inte två, heltidsanställda! Skadat gods, det är vad vi är.
Själv fick jag papper från Skönvik igår, som ska fyllas i och skickas tillbaka inför ett besök med utredning om min smärta. En heldag har bokats till min ära, och jag ska träffa sjukgymnaster, psykologer, läkare och allt vad det var. Snälla som de är, så har de åtminstone lagt in raster mellan de olika besöken. Lutan med frågor att besvara var inte heller att leka med. 25 hela sidor där det ska kryssas och ringas in olika svarsalternativ. Började lite igår, men hann inte klart så jag fortsätta ikväll.
Mitt eget besök på cykelverkstan igår, gick så där, det också!
Jag har enligt läkaren Candida, som jag har tagit medicin mot i tre veckor utan resultat. Jag har också, på eget bevåg, hållit diet. Inget socker, inget jäst och ingen mjölk. Men det hjälper inte ett dugg. Nu ska vi fortsätta med medicinen i en månad till och sedan vänta ytterligare en månad, och DÅ ska det vara bra! Jippie! Jag fortsätter med dieten och äter numer enligt GI, inte för att gå ner i vikt utan för att få bort Candidan. Sedan är ju viktminskningen ett stort plus i kanten.
Förrutom att kläderna blir för stora då!
Nu till de glada nyheterna: Jag klarade tentan! YES!
Så nu är det bara att köra vidare!
Nu ska vi smörja in Wilma med alla hennes salvor och krämer, sedan är det dags för saga. Joel stupade av sig själv redan klockan sex, så det blir en tidig kväll med tid för både plugg och tv. Och kanske en kik på IKEAs sida, måste ju se vad jag ska spendera CSN pengarna på :)

Inga kommentarer: