onsdag 1 september 2010

Dagarna rinner iväg som vanligt och det känns som om jag inte hinner med hälften av vad jag borde egentligen. Vet att det inte är så mycket att göra åt och att det bara är att gilla läget, jag kan ju faktiskt inte trolla så dygnet får fler timmar, men....
Var upp till mamma och lånade vågen idag, -2,3 kg. Blev faktiskt lite besviken då jag ärligt talat trodde att det skulle vara mer minus, eftersom kläderna blivit en bra bit för stora men är glad för att vågen visade minus över huvudtaget.
Jag vet ju att det inte är lätt att gå ner i vikt när man som jag har PCO, för en del är det helt omöjligt utan medicinsk hjälp, så jag får vara glad för det lilla. Och egentligen gör jag ju inte detta för viktminskningen utan för att må bättre i stort, försöka koppla av och stressa lite mindre, få lite andningsrum. Sen är minustecknet på vågen ett stort plus i kanten!
Idag blev det ingen morgonpromenad, det regnade när det var dags att gå till dagis så barnen röstade på bilen. Ska se om det slutar om en stund och gå till naturapoteket en sväng, med en lagom omväg hem. Annars får vi ta det till kvällen stället.
Nu är kaffet slut och det är dags att plocka fram böckerna igen.

Inga kommentarer: