torsdag 4 december 2008

På plats

Egentligen finns det hundra saker jag hellre borde göra än att sitta här, som att gå och lägga mig till exempel. Men det är så skönt när hela huset är tyst, förrutom missarna som har fått flytta in i källaren. Barnen sover, Micke är på jobbet och jag är helt slut. Att flytta tar enormt på krafterna, när man sedan lyckas få en rejäl "herrförkylning" mitt under upp-packningen blir det inte bättre.
Vi är i alla fall på plats i det nya huset och trivs som f*n.
Efter första natten talade Wilma om att apan inte tycker om att bo här utan vill flytta hem till det gamla huset men nu trivs han så bra så!

Två katterna har idag fått flytta in i källaren för att vänja sig sakta men säkert. Våran super manliga herrkatt Oskar är lite orolig och ligger mest under en byrå och piper. Medans Peppers surar för att hon inte får komma upp, hon är sällskapssjuk.
Madicken ville inte följa med alls, så henne får vi göra ett nytt försök med imorgon.

Wilma gör sitt bästa för att slippa julklappar i år. Hon är arg, spottar och skriker och bryr sig inte ett dugg om vad man säger till henne. Lite protest mot allt det nya kanske? Eller bara en vanlig fyra-åring?

Ps. Hade tänkt lägga ut lite bilder åt ev. nyfikna men orkade inte idag. Kanske imorgon?

//S***

2 kommentarer:

Anonym sa...

Se där ja, bloggen är uppackad. Det var kul att se! Vi ser fram emot att komma och titta till er. Men när? Det får bli gubbgöra att göra ett nytt försök!

Krya på er!
Anderssons

Sara sa...

Och vi ser fram emot besök. Ska vi tag i gubbgörat på en gång då? Helger är fortfarande det som gäller här, varannan helg alltså, som den här helgen. Då jobbar nämligen jag och eftersom jag har korta dagar, speciellt på söndagar, så skulle det passa utmärkt. Vad säger ni?