måndag 8 december 2008

Här kommer nu äntligen lite bilder. Som synes på bilderna är jag ingen proffsfotograf precis.




Wilmas rum, med ett eget krypin att sova i



Mamma, pappa och Joels rum


Kul bild! Men jag har hela huset fullt av garderober. Det ni! Jag är mäkta stolt och lycklig!


Lilla toan uppe


Fortfarande lilla toan


Hallen uppe. Här kommer Micke snart att växa fast!


Vy från ytterdörren


Vy från hallen in i köket


Vardagsrummet


Vardagsrummet från andra hållet


Köket


Köket med vy ut mot den inglasade altanen


Vardagsrummet igen. Väggen som kakelugnen står bakom, fick ge plats åt film-hyllan


Köket ur annan vinkel


Kakelugnen

Håll till godo! Hoppas att det går att få en uppfattning om hur det egentligen ser ut.
Idag har Joel åkt pulka för första gången, det var så kul att han glömde bort att sova middag och somnade redan klockan fem istället.
Wilma är superlycklig eftersom jag och Joel går till dagis för att hämta henne. Det är så roligt att få gå hem.
Joel ägnar dagarna åt att klättra i trappen, ruska på huvudet och svara "näähä" på allt man säger till honom.
Han har precis börjat stå lite för sig själv utan att hålla i något, men stupar så fort han upptäcker sitt misstag.
Själv är jag skittrött, har ont i hela kroppen (är det förkylningen tro) och kom precis i denna sekund på att jag glömde ta kort på toan nere. Äh, det var inte viktigt. Ni får vänta!
Wilma har idag sjungit en hel rad nya sånger för mig, i de flesta kryper det in ett och annat roligt fel. Den jag kommer ihåg för tillfället är:
"Hej tomtegubbar slå i glasen....................
.........med mycket möbler och stort besvär!"
Nu ska här läsas (Tror jag läser en bok dig Louise) sedan sovas.
Natti
//S***

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gardiner från Dollar i köket? Hihi jag har lika dana men i svart :P puss

Sara sa...

Japp!Puss

Anonym sa...

Nu blev jag nyfiken... På nya huset och på boken du läser. Vi bara ska ses snart. Om inte annat så under jullovet!

Ha det så bra och njut av nya tider!
Anderssons

Sara sa...

Ni är väldigt välkomna! Huset tar sig sakta men säkert. Och boken är ruskigt bra, en sån man bara inte kan lägga ifrån sig. "Ut ur mörkret", sanningshistoria, helt otroligt spännande. Och snart är den slut. Snyft!

//Sara