fredag 12 december 2008

Fredag kväll


Två favoritsysselsättningar, men gå-stolen har fått ge vika för vagnen. Men va har du på huvut pojk?


Badnymfer


Liten Joel


Fått instrument i julkalendrarna. Rena orkestern!


Busfrö


Halloween-snygg. Fråga inte vad hon förställer? Det var en häxa som gick till dagis och en ??? som kom hem.

Sitter här framför datorn och vet att jag borde gå och lägga mig så att jag kan vara någorlunda pigg imorgon, speciellt eftersom barnens far inte kommer vara det. Han är nämligen ute och äter julbord med jobbet och jag fick nyss ett mess där det stod att efter tre öl och sprit så har de kul! När hände det senast? Inte så länge jag har varit med i alla fall. Jag har hört några ruskiga historier om en Finladsfärja, jäger och spyor till knäna. Någon som känner igen det? Det måste ha varit sista gången.
Wilma var lucia på dagis idag och kan ni gissa vem som hördes mest när de sjöng?
Hörde flera kommentarer från föräldrar runt omkring mig:
-Men vad söt!
-Oj, vad duktig!
Mitt i mellan två sånger säger Wilma:
-Mamma, ska jag vara kvar på dagis sen och leka?
Vilket ledde till ännu mera skratt från föräldrar.
Dessutom stod hon och ropade på Joel, började sjunga före alla andra eftersom hon var så ivrig.
Fick väcka Joel idag när vi skulle hämta Wilma och det var inte populärt. Han hämnades genom att vara sur resten av dagen och vägra somna på kvällen. Härligt värre!
Annars är han go och glad för det mesta, klättrar på allt, öppnar alla skåp han kommer åt, drar ut alla kontakter, försöker så gott han kan att jaga katterna medans han ropar: "Ka"
Wilma försöker förgäves få honom att lägga till "tt" på slutet, men då ruskar han på huvudet och säger "näähä", vilket verkar vara favoritordet för tillfället förrutom "mamma".
Imorgon ska vi på mora träsk i Leksand, Wilma, Joel, mormor och jag. Ska bli riktigt kul faktiskt.
Nej, nu måste jag ta mig in till sängen annars kommer jag aldrig upp imorgon. Fick några värktabletter mot nackont av Lotta idag att ta när jag skulle lägga mig. Känner mig lite yr och matt, jag kanske inte vaknar när Joel hojtar i natt. Vad skönt!
//S***

1 kommentar:

Sara sa...

Ja jag vet; man ska dela in i stycken för att göra det mer lättläst, men jag har gjort det, typ 100 gånger men det publiceras ändå på det där viset och nu ger jag upp! Även om det är svårt att låta bli, för det retar mig!

//S***