fredag 11 januari 2013

Av någon anledning får jag alltid ett behov av att skriva när jag inte mår bra.
Just nu mår jag väldigt dåligt, av flera olika anledningar. Vissa tänker jag inte ta upp här, även om de är en stor källa till den stress som gör att jag mår dåligt.
Har gått runt med högt blodtryck under en längre tid, vilket tydligen till största delen beror på all den stress jag utsätter mig för och blir utsatt för ofrivilligt. Den fysiska stressen består i att jag pluggar på heltid, jobbar deltid, har två barn att ta hand om och aldrig en sekund över för mig själv. De få stunder jag har när barnen är hos sin pappa och jag kommer hem från jobbet har jag ägnat åt studier. Tydligen behöver man något som kallas EGENtid också, när man bara gör något för sin egen skull.
Men den psykiska pressen är nog den som är värst. Hur stora mina ansträngningar än har varit så är de inte tillräckliga. Examensarbetet blev inte godkänt, vilket betyder att jag inte kan fortsätta studera på halvtid som jag hade tänkt göra för att få ekonomin att gå ihop. Så nu räcker inte pengarna! Och till det höjdes barnomsorgsavgiften och hyran medan bostadsbidraget sänktes. Så ja, jag är lite stressad!
Och vad ledde till det? Sjukskrivning så klart! Blodtrycket har varit högt så länge att det är farligt. Jag har till måndag på mig att försöka få det att gå ner, genom vila. Sen blir det troligtvis inläggning i Falun för min del.


Inga kommentarer: