måndag 17 oktober 2011

Dagarna bara försvinner och ingenting blir gjort. Eller jo, allt utom det jag borde göra gör jag ju. Tvättar, städar, diskar och allt annat som i vanliga fall är tråkigt. Men just nu är det bättre än alternativet, som är att plugga. Problemet är bara att jag borde plugga. Tentan närmar sig och denna är nog den svåraste hittills och i ärlighetens namn fattar jag NADA! Så härmed måste jag lova mig själv att sätta fart imorgon. Synd att jag inte hittar någon riktig motivation bara. Som om att klara tentan inte vore nog med motivation då. Åh, jag är så trött på att plugga!

Nog om det! Har haft i alla fall haft en superhelg, som förrutom massa plugg också innehöll goda vänner och mys med barnen. Tänk vad lite trevligt sällskap kan göra! Lite sol, en lekpark, en god vän och glada barn gjorde min dag och räddade min helg. Känner att jag fått lite ny energi som räcker ganska långt! Nu väntar vi bara på att veckan ska ta slut så att vi kan mysa igen. Kanske blir det en lekpark, om solen tittar fram! Annars får vi hitta på något annat, hur som helst så längtar vi till lördag, både barnen och jag.

Löften till mig själv så här på kvällssidan: Gå och lägga sig i tid :) Och börja plugga på allvar imorgon!

Inga kommentarer: