tisdag 24 augusti 2010

Syskonkärlek - En sällsynt syn!






När blev jag tidsoptimist? Hinner knappt med hälften av vad jag tror att jag ska göra på dagarna. Eller beror det kanske på alla oplanerade saker som hela tiden dyker upp? Som att vi har varit till vårdcentralen två gånger den här veckan till exempel! Att de på vårdcentralen inte kan göra någonting rätt? Den här gången krävdes det ett samtal med en veterinär för att få rätt behandling (av Wilma då). Nästa gång barnen blir sjuka ska jag nog ringa veterinären istället!

Det började förra måndagen med att vi ringde eftersom vi misstänkte att Wilmas utslag kunde vara ringorm. På vårdcentralen fick vi en salva och ett "nja, jag vet inte! Prova den här i en vecka". Pratade med veterinären igår eftersom vi tror att ena katten också kan ha ringorm och att det är han som har smittat Wilma. Veterinären frågade vad Wilma fått för salva och talade sedan om att den salvan får vi inte ha om det är ringorm. Då blir det bara värre!!
Jaha, ringde VC idag igen och begärde att de tog prov och skickade på analys. Det gick bra efter lite strul. Fick order om att åka till apoteket och köpa annan salva, "finns receptfritt, kommer inte ihåg vad den heter men de vet de på apoteket". Jo då, det visste de. Men de visste också att salvan inte fick användas på barn under 12 år. Suck!! Tillbaks till VC där de inte hade tid, utan får vänta på att läkaren ringer, typ om 100 år! Blir så trött!

Imorgon har jag tenta, ska ta en sista genomgång när Wilma, som just nu duschar, har somnat. Sedan är det bara att hålla tummarna! Måste åka ända till Mora imorgon, men det gick ju bra där sist så....
Hade gruvat mig lite för kvällen idag, då det är första kvällen på evigheter som vi är hemma själva utan Micke och Joel på sista tiden har fått för sig att han inte ska sova. Men efter lite kiv, pyssel, läsning och välling så somnade han i soffan.

Nu lite mys med Wilma och sedan en sista genomgång med siffrorna innan det är dags för sängen.

Inga kommentarer: