lördag 24 januari 2009

Kort uppdatering

Tre har haft magsjuka, en är hjärtsjuk! Men vi lever! Nästan i alla fall.

Igår var Wilma på fyraårs kontroll, allt gick bra men vi ska få en tid för att kolla upp synen.
På vägen dit säger Wilma, efter att ha tjattrat oavbrutet hela bilfärden:
Nej du mamma, nu har jag varit tyst länge!
Min fråga: När då?
Efter kontrollen åkte vi till Leksand för en liten överraskning till våran duktiga tjej. Nästan framme säger Wilma:
Nej, nu ska jag vara tyst ända till vi kommer fram!
Två sekunder senare:
Tysta leken börjar nu, den som tjatar åker ut. Hör du det nu mamma? Tysta leken........
Min fråga: Till vi kommer fram till vad?
Hon kan helt enkelt inte vara tyst!

Hemma igen, bröt magsjukan ut. Joel hade tjuvstartat lite dagen före men varit kräkfri hela dagen. Det tog om igen. Vi har haft en underbar natt, kräkts, torkat kräk, bytt sängkläder osv.
Nu ska jag bara hänga upp lite tvätt sen ska jag göra det som övriga familjemedlemmar redan gör: SOVA!

//S***

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på sig!
Nu måste jag kolla läget med er igen. Hoppas hoppas hoppas att ni är friska och med på banan igen!
Att Micke vilat(?!)några dagar och orkar lite mer!

Ha det bra och sköt om er!
Andersson

Sara sa...

Efter magsjukan har Joel fått en släng av hosta och förkylning. Micke vilar så gott det går, Wilma snorar hon också. Sömnen blir det inte så mycket med och det börjar kännas nu.
Men vi lever! Alltid något :)
Micke sjukskriven till imorgon i väntan på utredning, ska ringa Falun imorgon igen. Han tycks ha fastnat i någon ond spiral där ingen vill ta ansvar eller ta tag i det hela. Falun hänvisar till vårdcentralen, som i sin tur hänvisar till Falun. Suck!!

//Sara

Anonym sa...

Skönt att höra att ni klarat av magsjukeriet i allafall, för den här gången...!
Hosta och snuva, hm vad ska jag säga?!
- Nässpray och alvedon! Det är fina grejer till små kamrater. Höj sängen vid huvudet med tjocka böcker. På Wilmas säng också!
Micke är svårare att hjälpa. Han som brukar vara så lätt att glädja... Säger bara: ring igen och en gång till, ring till både cykelverkstan och till Falun. Kort sagt: tjata! Han måste få hjälp!
Och så lite till Sara: sov när barnen sover, hoppa över gamla måsten och ha tålamod!

Krya på er!
Anderssons

Sara sa...

Vi kör stenhårt med alvedon, nässpray och hostmedicin för tillfället och sängarna är upphöjda :)
På Onsdag ska Micke till Falun för att göra arbets-ekg. Funderar på om jag ska följa med!?! Jag har kommit på att han inte alltid säger hela sanningen utan mest tackar och säger ja!! till läkarna. Man måste häva ur sig all skit, hävdar jag!

Har lyckats övertala honom att han ska ringa läkaren som jag träffar här på cykelverkstan (han är faktiskt bra, lyssnar på vad man säger) imorgon och se till att få hjälp!

Vi får väl se vart det leder!

Tack för alla tips och uppmuntran, det behöver vi!

Kram på er! och hoppas det är bra med er