tisdag 6 januari 2009

Hopp om livet

Efter att ha fått den briljanta idén att Joel kanske har ont och därför petade i honom lite alvedon på kvällen så fick jag faktiskt sova till fyra på morgonen.
Och efter det superbra rådet från storasyrran att ge alvedon i full dos några dagar (började igår kväll) så har jag fått tillbaks min goa, glada och mysiga, lilla kille. Dessutom har han sovit middag två gånger idag och somnade på kvällen utan problem fastän pappa inte är hemma. Härligt!
Ja, jag vet, det tog lång tid innan vi fattade att han har ont någonstans, men man kan faktiskt inte veta allt!

Idag har vi dessutom vågat oss ut, två gånger. Det gäller att passa på när termometern inte visar -20 grader. Så idag hoppas jag på en lugn, skön, lång sömn. Håll tummarna är ni snälla!
Sover vi inte i natt så är det pappas tur att ta över och jag tänker i så fall kampera på soffan, vilket jag hoppas att jag slipper för jag tycker inte att det är skönt att sova där.

Idag har vi hälsat på hos mormor, fått upp grind nere i trappen, städat ut julen och lekt massor. Hunnit med en massa alltså så imorgon när Micke är ledig ska vi försöka att bara ta det lugnt.
Nu ska jag sjunka ner i soffan och njuta av tystnaden en stund, så natti natt på er!

//S***

Inga kommentarer: