tisdag 1 maj 2012

Efter att ha kört magsjuka i omgångar hela helgen är vi äntligen på banan igen. Eller rättare sagt, barnen är på banan. Mamma är TRÖTT! Panikstressad över tentan på lördag! Fattar inte hur jag ska hinna lära mig allt. Tre dagar att plugga in en 15 veckors kurs som jag från början inte har fattat ett smack av.
Och som toppen på isberget kom jag inte in på en enda sommarkurs som jag sökt. Undra vad vi ska göra i sommar? Har sökt fler kurser, alla som för öppen var sen ansökan, så nu är det bara att hålla tummarna.
Mår ärligt talat skitdåligt över det här men försöker ta en dag i taget. Dvs fokusera på att klara tentan på lördag först.
Nu ska jag gå ut och köra iväg barnens kompisar, tala om för mina barn att det är kväll och att de ska komma in. Är rätt säker på att de inte kommer hålla med mig. För vem vill gå och lägga sig när solen skiner, det är varmt och skönt och man har superkul med kompisarna? Dumma mamma!

Inga kommentarer: