måndag 22 augusti 2011

Och måndag igen!

Vart tog helgen vägen? Måndag igen och inte vilken måndag som helst: Wilma börjar förskoleklass och jag är precis hemkommen efter att ha varit med henne en stund på morgonen. Fick väcka båda barnen imorse, det är de inte vana med. Vi är vana att ta det lungt på morgonen för att sedan vänta och vänta tills det äntligen är dags att bege sig till dagis. Idag blev allt nytt, väckning, snabb frukost, göra sig iordning och cykla iväg till dagis med Joel, som fick äta frukost på dagis. Så spännande! Dessutom kommer favortifröken tillbaks efter semestern, så Joel skuttade in glad som en lärka idag! Så skönt. Wilma hade lite pirr i magen och var ganska nervös, men det gick över nästa kompisen anlände till skolgården. De fick såpbubblor av 6:orna och sedan fick alla glass. Det kommer att bli en bra dag.
Jag fortsatte till Gagnefsbostäder för att kolla om mitt hyreskontrakt var på väg. Blev lovad att det skulle skickas idag. Hoppas det! Sen passade jag även på att klaga lite om elementet i Wilmas rum som låter. Vet inte hur många gånger jag klagat och inte heller hur många gubbar som varit hit och tittat på det. Men nu blev jag lite arg och gjorde klart för dem att jag inte tänker betala hyra för det där rummet om de inte fixar elementet. Åh, vad trött jag är på att gnälla och tjata jämt!

I helgen har jag provat på Zumba, två gånger! Duktiga jag! Det var jättekul. Ska försöka fortsätta träna det under hösten och vinterna, bara det finns tid. Har äntligen fått lite fart på vågen igen och har bara  0,5 kg kvar till detta delmål är uppnått!

Inga kommentarer: